Monday, October 19, 2009

The pictures speak for themselves!!

You don't have to tell me but the pictures showed which party supported by Farid....



Farid & Datuk Seri Zahid Hamidi

Farid N Tok Guru

Hahahahahhah boleh tak saya tentukan untuk Farid apa yang perlu dia sokong... Sebagai ibu, bukan hak mutlak untuk saya tentukan apa yang anak perlu buat. Tapi didikan dan pendedahan itu, penting supaya dia dapat berfikir dengan bijak dan tidak terlalu emosional atau sekadar menjadi pengikut tanpa usul periksa.

Kebelakangan ini, saya lihat rakyat Malaysia terlalu emosional dalam falsafah @ falsampah politik mereka. Lupa pada adab dan adat hingga bergaduh sesama sendiri untuk menegakkan parti politik @ pemimpin politik masing - masing hingga lupa untuk merenung apa yang terbaik untuk masa depan dan generasi akan datang.
Saya takut anak saya mewarisi satu negara yang dipenuhi oleh manusia yang tidak dapat berfikir dengan waras. Satu negara yang majoriti pendemontrasi jalanan yang tanpa disedari digunakan oleh seorang pemimpin layu yang lebih kepada perjuangan peribadi.
Tidak dinafikan kita perlu pengkritik dan pembangkang tetapi bangkang dan kritik secara jujur supaya tiada yang keliru, bukan mengkritik secara emosional dan demontrasi jalanan. Tiada apa yang dapat diselesaikan dengan cara itu.
UMNO tak salah.. PAS tak salah... Keadilan tak salah ( Anwar Ibrahim yang salah)... tapi sang kelembai dalam parti yang salah...

Sudah muak dengan gelagat sang kelembai...tolonglah......

6 comments:

  1. yg pnting ank buah aku ni xnk kt nik aziz...hahaa

    ReplyDelete
  2. Yang penting dia dah tau yang mana PAS yang mana UMNO

    ReplyDelete
  3. yes...caiiyokkk farid....no pas2....hahaha

    ReplyDelete
  4. Yang penting kena galakkan Farid untuk berfikir secara betul, bukannya masukkan ideologi2 yang menyokong mana2 pihak. Bila dh matang barulah boleh buat pilihan sendiri:)

    ReplyDelete
  5. Yang penting fikir secara rasional.
    Jangan jadi pengikut yang sembrono.
    Yang songsang, yang membenci terang-terangan.....

    ReplyDelete
  6. Yoohoo.....anybody home?
    You wrote a good comment on my blog, you might not realise it, but you've got talent in writing!

    ReplyDelete